Waarom ik BoodschapBureau ben begonnen. Op 1 juli 2016 begon ik met BoodschapBureau. Adviesbureau voor communicatiestrategie, onlinecampagnes en reclamecampagnes, gebouwd op onweerstaanbare boodschappen. Maar eigenlijk begon ik al dertig jaar eerder.

In 1986 begon ik als broekie in de reclame. Bij het vermaarde reclamebureau J. Walter Thompson. Ik was zó nieuwsgierig hoe communicatie werkt. Welke slimme keuzes leiden tot grote successen? Ik mocht naar internationale JWT-strategietrainingen. En ik ging naar JWT Londen, de bakermat van communicatiestrategie. Ik heb daarna gewerkt als accountman en strateeg bij PPGH/JWT, Leo Burnett en DDB. Voor grote en kleine, nationale en internationale klanten. Ik heb de kracht van super-creatieven en super-campagnes van dichtbij meegemaakt. Ik heb veel geleerd, vooral over communicatiestrategie. Ik heb Effies gewonnen, ADCN-lampen en Cannes-leeuwen. Een mooie tijd.

Na vijftien jaar begon ik in 2001 mijn eigen reclamebureau: Stopkracht. Een nóg mooiere tijd. Van het ondernemerschap heb ik nog wel het meeste geleerd: vallen, opstaan en weer doorgaan. Ik ben er trots op dat dit bureau meestal goed heeft gedraaid. En mooie en succesvolle campagnes heeft gemaakt. Ik heb in deze intensieve jaren veel geleerd van strategen, creatieven, klanten, boeken, presentaties, trainingen, workshops, coaches en psychologen. Maar ook van consumentenonderzoek, neuro-onderzoek en iedereen met een mening. Ik heb steeds meer inzicht gekregen hoe communicatie werkt. Dat sterke creatie de boodschap laat opvallen en mensen meeneemt. Maar dat het vooral een onweerstaanbare boodschap is die koopgedrag beïnvloedt.

En nu, weer vijftien jaar later, wordt het tijd voor een volgende stap: BoodschapBureau. Omdat ik voorop wil blijven lopen, nog meer wil leren en plezier hebben. De communicatiewereld is enorm in beweging. Meer dan ooit draait communicatie om boodschappen die aansluiten en je meenemen. Nieuwe media, middelen, techniek, kennis, vaardigheden, oplossingen, inzichten en manieren. Offline is nu voor oude mensen. Opvallen en relevant zijn is in deze tijd niet meer genoeg. De boodschap kan nu ook nog eens slim inspelen op hoe hersenen informatie verwerken en keuzes maken. De laatste 20 jaar zijn er op dit gebied grote ontdekkingen gedaan. Dat boeit me enorm.

Daarom de boodschap centraal. Ik ben steeds beter gaan begrijpen hoe communicatie werkt. Het is mijn missie om meer aandacht te vragen voor de juiste boodschap voor de juiste persoon op het juiste moment om koopgedrag te beïnvloeden. Ik ga iedereen die het wil horen, vertellen hoe je tot onweerstaanbare boodschappen komt. Boodschappen die leiden tot meer respons, meer conversie, meer succes.

Ik ga daarmee de communicatiewereld een beetje mooier maken. Dat is mijn boodschap.

Victor Cijs


Nobelprijs 2017 voor 'nudging'. Groot marketingnieuws! De Amerikaan Richard Thaler wint de Nobelprijs voor de economie 2017. Na Daniel Kahneman lees meer


Je hebt allang gekozen. Je weet het alleen zelf nog niet. Wat zijn verstandige keuzes? Je hoort te pas en lees meer


Verkoop jij de boor of het gat? “Kijk eens wat we allemaal kunnen.” Het is verleidelijk. De meeste marketeers zijn lees meer


Persuasieve boodschappen zijn onweerstaanbare boodschappen. Hoe krijg je een huilend kind weer blij? Als je zelf vader of moeder bent, lees meer


Verstandig doen is onverstandig. Beste marketeer, jij bent me er eentje. Als je in functie bent, denk je reuze lees meer


Vergeet oplossingen. Denk in problemen! Effectieve communicatie draait in de eerste helft van het koopproces altijd om een probleem. lees meer


Marketing is nog nooit zo makkelijk geweest... Het is niet eens zo lang geleden. Tot vijf à tien jaar lees meer


Sex sells. Jawel. Wij mensen zijn gevoelig voor beloningen. Vooral de simpele beloningen. Eten, geld, plezier, seks, cadeaus. Als lees meer


Waarom trekken wij ons niks aan van de ene campagne en wel iets van de andere? Om met reclame lees meer


Er is een nieuwe manier om koopgedrag te beïnvloeden. De truc is om de boodschap beter af te stemmen lees meer


Aan alleen naamsbekendheid heb je niks. Naamsbekendheid opbouwen is hartstike old school. Anno 2016 weten we beter. Schreeuwen werkt lees meer


Waarom ik BoodschapBureau ben begonnen. Op 1 juli 2016 begon ik met BoodschapBureau. Adviesbureau voor communicatiestrategie, onlinecampagnes en reclamecampagnes, lees meer


Waarom zou je overdrijven? "Overdrijven is een vak" zei mijn moeder altijd. En dat blijkt te kloppen. Het is lees meer


Wat maakt jou gelukkig? Iedereen wil gelukkig zijn. Er is heel veel belangstelling voor geluk. Je kunt er stapels lees meer


Simuleren doet stimuleren. Hoe krijg je het voor elkaar dat mensen doen wat jij wil? Een prachtige methode is lees meer


Pijn en plezier. De Engelse televisiezender Channel 4 kondigde de Paralympics 2016 aan. En hoe! In een prachtige commercial lees meer


Wat is eigenlijk een customer journey? Het is het Amerikaanse begrip voor wat wij koopproces noemen. Engelsen spreken van lees meer

Ontvang gratis het e-boek Een goede boodschap is het halve werk en leer hoe je met communicatie koopgedrag beïnvloedt.

Je gegevens zijn veilig. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je niet spammen.