Op 1 juli 2016 begon ik met BoodschapBureau. Adviesbureau voor communicatiestrategie, onlinecampagnes en reclamecampagnes, gebouwd op onweerstaanbare boodschappen. Maar eigenlijk begon ik al dertig jaar eerder.

In 1986 begon ik als broekie in de reclame. Bij het vermaarde reclamebureau J. Walter Thompson. Ik was zó nieuwsgierig hoe communicatie werkt. Welke slimme keuzes leiden tot grote successen? Ik mocht naar internationale JWT-strategietrainingen. En ik ging naar JWT Londen, de bakermat van communicatiestrategie. Ik heb daarna gewerkt als accountman en strateeg bij PPGH/JWT, Leo Burnett en DDB. Voor grote en kleine, nationale en internationale klanten. Ik heb de kracht van super-creatieven en super-campagnes van dichtbij meegemaakt. Ik heb veel geleerd, vooral over communicatiestrategie. Ik heb Effies gewonnen, ADCN-lampen en Cannes-leeuwen. Een mooie tijd.

Na vijftien jaar begon ik in 2001 mijn eigen reclamebureau: Stopkracht. Een nóg mooiere tijd. Van het ondernemerschap heb ik nog wel het meeste geleerd: vallen, opstaan en weer doorgaan. Ik ben er trots op dat dit bureau meestal goed heeft gedraaid. En mooie en succesvolle campagnes heeft gemaakt. Ik heb in deze intensieve jaren veel geleerd van strategen, creatieven, klanten, boeken, presentaties, trainingen, workshops, coaches en psychologen. Maar ook van consumentenonderzoek, neuro-onderzoek en iedereen met een mening. Ik heb steeds meer inzicht gekregen hoe communicatie werkt. Dat sterke creatie de boodschap laat opvallen en mensen meeneemt. Maar dat het vooral een onweerstaanbare boodschap is die koopgedrag beïnvloedt.

En nu, weer vijftien jaar later, wordt het tijd voor een volgende stap: BoodschapBureau. Omdat ik voorop wil blijven lopen, nog meer wil leren en plezier hebben. De communicatiewereld is enorm in beweging. Meer dan ooit draait communicatie om boodschappen die aansluiten en je meenemen. Nieuwe media, middelen, techniek, kennis, vaardigheden, oplossingen, inzichten en manieren. Offline is nu voor oude mensen. Opvallen en relevant zijn is in deze tijd niet meer genoeg. De boodschap kan nu ook nog eens slim inspelen op hoe hersenen informatie verwerken en keuzes maken. De laatste 20 jaar zijn er op dit gebied grote ontdekkingen gedaan. Dat boeit me enorm.

Daarom de boodschap centraal. Ik ben steeds beter gaan begrijpen hoe communicatie werkt. Het is mijn missie om meer aandacht te vragen voor de juiste boodschap voor de juiste persoon op het juiste moment om koopgedrag te beïnvloeden. Ik ga iedereen die het wil horen, vertellen hoe je tot onweerstaanbare boodschappen komt. Boodschappen die leiden tot meer respons, meer conversie, meer succes.

Ik ga daarmee de communicatiewereld een beetje mooier maken. Dat is mijn boodschap.

Victor Cijs

Nobelprijs voor nudging.
Groot marketingnieuws! De Amerikaan Richard Thaler wint de Nobelprijs voor de economie 2017. Na Daniel Kahneman (2002) en Herbert ... lees meer

Je hebt allang gekozen. Je weet het alleen zelf nog niet.
Wat zijn verstandige keuzes? Je hoort te pas en te onpas dat ‘de anderen’ zich te veel laten leiden ... lees meer

Verkoop jij de boor of het gat?
“Kijk eens wat we allemaal kunnen.” Het is verleidelijk. De meeste marketeers zijn zo vol van hun product dat ... lees meer

Persuasieve boodschappen zijn onweerstaanbare boodschappen.
Hoe krijg je een huilend kind weer blij? Als je zelf vader of moeder bent, weet je het wel. ... lees meer

Verstandig doen is onverstandig.
Als je in functie bent, denk je verstandig na. Je neemt de tijd voor elke afweging. Je plannen en ... lees meer

Vergeet oplossingen. Denk in problemen.
Problemen maken instincten wakker. Oplossingen niet. Met problemen trigger je je doelgroep. Je krijgt meer klanten als mensen voelen ... lees meer

Marketing is nog nooit zo makkelijk geweest...
Tien jaar terug werkte een groot idee nog. Iets leuks of opvallends. Of een mooi design. Je gaf in ... lees meer

Sex sells. Jawel.
We zijn gevoelig voor beloningen. Vooral de simpele beloningen. Eten, geld, plezier, seks, cadeaus. Als iets wat oplevert, doen ... lees meer

Waarom trekken wij ons niks aan van de ene campagne en wel iets van de andere?
Om met reclame te scoren heb je een goed creatief idee nodig. Toch? Dan val je op. Een top-idee ... lees meer

Er is een nieuwe manier om koopgedrag te beïnvloeden.
De boodschap moet gericht zijn op de onbewuste processen in ons brein. Het komt voort uit ontdekkingen die gedrags- ... lees meer

Aan alleen naamsbekendheid heb je niks.
Naamsbekendheid is hartstike old school. Anno 2016 weten we beter. Schreeuwen werkt niet. En mensen op het verkeerde been ... lees meer

Waarom ik BoodschapBureau ben begonnen.
Op 1 juli 2016 begon ik met BoodschapBureau. Adviesbureau voor communicatiestrategie, onlinecampagnes en reclamecampagnes, gebouwd op onweerstaanbare boodschappen. Maar ... lees meer

Waarom zou je overdrijven?
"Overdrijven is een vak" zei mijn moeder altijd. En dat blijkt te kloppen. Het is namelijk het reclamevak. Dat ... lees meer

Wat maakt jou gelukkig?
Iedereen wil gelukkig zijn. Er is heel veel belangstelling voor geluk. Je kunt er stapels boeken over lezen. Er ... lees meer

Simuleren doet stimuleren.
Hoe laat je mensen doen wat jij wil? Een prachtige methode is de presentatie zó te maken dat de ... lees meer

Wat een geweldige commercial.
Wat een geweldige commercial. De Engelse televisiezender Channel 4 kondigde de Paralympics 2016 aan. En hoe! In een prachtige ... lees meer

Wat is eigenlijk een customer journey?
De customer journey is wat een klant meemaakt voorafgaand, tijdens en na de koop.. Engelsen spreken van buying process. De ... lees meer

Ontvang gratis het e-boek Een goede boodschap is het halve werk en leer hoe je met communicatie koopgedrag beïnvloedt.

Je gegevens zijn veilig. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je niet spammen.