Wie is Victor Cijs?

Creatieve communicatiestrateeg met meer dan 30 jaar ervaring.
LinkedIn-profiel.

Focus

"Ik heb me gespecialiseerd in campagnesystemen om het koopgedrag van consumenten en zakelijke beslissers te beïnvloeden. Ik werk daarbij vanuit het koopproces (customer journey): waar en waarom hapert het, wat kunnen we verbeteren? Ik werk graag voor en met bedrijven, instellingen, bureaus en freelance creatieven met energie. Groot en klein.

Op een praktische manier pas ik daarbij de kennis toe van psychologen, gedrags-, neurowetenschappers en reclamedeskundigen. Zoals B.J. Fogg, Daniel Kahneman, Judie Lannon, Stephen King, Victor Lamme, Paul MacLean, Byron Sharp en James Webb Young."

Recent werk

Online responscampagne 155-Help-een-bedrijf voor Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK). Eerst om gemeenten te werven voor participatie. Daarna programma opgezet om ondernemers die in financiële problemen verkeren te bereiken. Na kleinschalige vergelijkingstest groot campagnesysteem opgezet met Google Adwords, Displaybanners, seo, website, serie landingspagina’s, scan, e-book en video’s. Zie ook 155.nl.

Campagnesysteem voor Alba-academie. Marktvergelijkingsonderzoek, positionering, communicatiethema, website, online crm-programma, seo, sea. Zie ook Alba-academie.nl.

Campagnesysteem voor Bieze rauwkostsalades. Consumentenonderzoek kwalitatief, kwantitatief en neuro, positionering, communicatiethema, tv-commercial, onpack-promotie, landingspagina met receptenboekje, video en promo, social mediacampagne. Zie ook Bieze.nl.

Campagnesysteem voor Adriaan Roland Holstschool (Bergen) en Rudolf Steiner College (Haarlem). Positionering, koopproces, campagnestrategie, campagnethema, toepassingen online (website, video, social media, sea, seo) en offline (posters, advertenties, programmaboekje open dag, folder, flyer, jaargids). Zie ook ARH.nl. en RScollege.nl.

Branche-ervaring

Business-to-business: Air France-KLM Cargo, Aon, Atradius, Fiscaal Totaal, Hoenderdos Kleinloog, Info’Products, IMK Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf, Inter Access, Ipsos Synovate, Leaseplan, Organon, PinkRoccade, Raet, Sycada, TNT Express WorldWide, VAI.

Diensten: Agis, Alex, Axa, Amicon, Bayar, Canal Digitaal, Centraal Beheer Achmea, Connexxion, Content, Creyf’s, Delta Lloyd, Fespa Nederland, Fitkids, FreeBees, GlaxoSmithKline, GVB, Heliomare, Hollandsnieuwe, Interpay, Ilse Media, KLM, La Bloemen, MSD, Nationale-Nederlanden, Openbaar Vervoer Utrecht, Oxxio, Park-line, Sky Radio, Wakker Dier, Technicum Unique, Zilveren Kruis Achmea.

Duurzaam: Caterpillar, Dell, Federatie Goud & Zilver, Forbo Krommenie, Honda, Hunter Douglas, Moulinex, Opel, Philips, Radson, Remeha, Volkswagen.

Onderwijs: Adriaan Roland Holstschool Bergen PO, ARH Bergen VO, Alba-academie, De Toermalijn Hillegom PO, De Meiboom Hoofddorp PO, Geert Groote College Amsterdam VO, Horizon College Alkmaar/Heerhugowaard/Purmerend ROC, Stichting Vrijescholen Ithaka PO, Parcival Hoorn PO, RSC Haarlem VO, Rudolf Steinerschool Alkmaar PO, Rudolf Steinerschool Haarlem PO, De Sterrenzanger Alkmaar PO, Vrije School Kennemerland Haarlem PO, Vrije School Kleverpark Haarlem PO, Vrije School Zaanstreek PO, Waterlandschool Purmerend PO.

Overheid en semi-overheid: Ministerie van Verkeer en Waterstaat (promotie maritieme beroepen), Roteb, SOA Stichting (publiekscampagne aids-bestrijding).

Retail: Bol.com, BP, Budget Rent a Car, Délifrance, Gamma, Hertz, Keukenhof, Marks & Spencer, Meubelplein Leiderdorp, Mobil, Nuon, Shell, Simon Lévelt, SNS Bank, Vomar.

Snellopende gebruiksartikelen: Bacardi, Baronie-De Heer, Bavaria, Bieze, Boots International Healthcare, Calvé, Coca-Cola, Dixan, Elsevier, Henkel, Hero, Hasbro, SC Johnson, Kellogg’s, Knorr, Leeuwarder Courant, Kraft Jacobs Suchard, J/M voor ouders, Melk/Nederlands Zuivel Bureau, NRC Handelsblad, Paturain, Rambol, Strepsils, St. Moret, Trouw, Volkskrant, Weekbladpers, Parool, Philip Morris, Proctor & Gamble, Schweppes, Schick/Warner Lambert, Silvo, Unilever, Vidal Sassoon, Vicks.

Toerisme: Bizztrip, DFDS Seaways, Eurotunnel, Garuda Indonesia, Sally Ferries.

Werkervaring

2016 - 2017  BoodschapBureau - communicatiestrateeg
2001 - 2016  Stopkracht - partner strategie
1998 - 2001  Een Geheel - communicatiestrateeg
1995 - 1998  Freelance communicatiestrateeg
1990 - 1995  DDB - account director
1989 - 1990  Leo Burnett - account manager
1986 - 1989  J. Walter Thompson (PPGH/JWT) - account executive
1985 - 1986  Trouw - manager communicatie

Prijzen

Effie:  Mobil, Sky Radio, Zantac en Zantac Bruis
Cannes Lion:  goud Calvé pindakaas; zilver Zantac 2x; brons Mobil, Zantac, Trouw
ADCN lamp:  Hero, Trouw, WSPA, Mobil, Calvé pindakaas, Zantac
SAN Accent:  SOA Stichting (publiekscampagne aidsbestrijding)
Eurobest:  Trouw
Auto-introductie van het jaar (Autoweek):  Opel Agila

Nevenactiviteiten

2017  Videoserie en boek Aantrekkelijke leugens (in voorbereiding)
2016 - 2017  Managementpresentatie Waarom trekken we ons niets aan van de ene boodschap en wel iets van de andere.
2016 - 2017
  Blogs op Medium.com, Linkedin.com en BoodschapBureau.nl
2016 - 2017  Uitgave miniboek Een goede boodschap is het halve werk.
2003 - 2012
  Waterlandschool Purmerend – bestuurslid/voorzitter bestuur
1999 - 2001  Wat.nl – initiator/partner entertainmentsite
1994 - 2004  SRM - docent communicatiestrategie
1991 - 1994  IAA – voorzitter bestuur
1989 - 1991  IAA – bestuurslid

Opleidingen

1989 - 1991  Nima A en B
1987 - 1989  SRM Reclame 1 en 2
1988 - 1989  James Webb Young training – J. Walter Thompson
1981 - 1985  HEAO

 

Ontvang gratis het e-boek Een goede boodschap is het halve werk en leer hoe je met communicatie koopgedrag beïnvloedt.

Je gegevens zijn veilig. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je niet spammen.