Meer verkopen met een responsgericht systeem

Een campagne wordt effectiever als hij is opgebouwd als een responssysteem om je kopers in stapjes te begeleiden naar de aankoop. Daarmee verlaag je drempels voor je doelgroep om een product te willen, te kiezen en echt te kopen.

In zo’n systeem hebben alle middelen hun eigen rol en sluiten op elkaar aan: bijvoorbeeld ads, video’s, social media, free publicity, websites, landings- en verkooppagina’s, seo-teksten en -navigatie, link building, retargeting, e-mail-series, content, micro-content maar ook traditionele middelen als printadvertenties, commercials, flyers, folders en posters.

 

Testen, testen en nog eens testen

Tien jaar terug werkten reclamemakers vanuit een groot idee: iets leuks, iets opvallends of een mooi design. Je gaf in één keer al het mediabudget uit en pas achteraf wist je of het iets had opgeleverd. Je was al blij met een beetje meer naamsbekendheid. Die tijd is gelukkig voorbij.

Elke campagne testen wij eerst in het klein. Want alleen met testen kom je erachter wat het beste werkt. Alles kun je testen. Alle varianten moet je testen. Online, snel en goedkoop. Een beetje bedrijf doet tenminste tien tests per week. Van banner tot brandstory. Van formuliertje tot fomo. Van kleurtje tot kernbelofte. Het maakt communicatie steeds controleerbaarder. Als we zeker weten wat werkt, schalen we op. Zo wordt marketing makkelijk. Reuze makkelijk!

Download mijn e-book Verleiden.
Dé formule om je doelgroep te verleiden met je website en campagne.

Net als de directeuren, marketeers en andere communicatiemakers die je voorgingen, vind jij hier nieuwe inzichten:

  • Je krijgt een beter begrip van hoe mensen tot keuzes komen
  • Hoe je die keuzes kunt beïnvloeden
  • En hoe je jouw doelgroep sneller in actie kunt krijgen.

Victor Cijs

Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.