Communicatietrainingen

Ben jij marketeer, directeur, bestuurder of ondernemer? Dan wil je vast meer verkopen. Misschien loopt het aantal aanmeldingen, deelnemers of klanten bij jouw product of producten terug, is er een grote marktverandering op komst waar je op in wil spelen of wil je een nieuw product introduceren. Werk aan de winkel!

Heel wat professionals worstelen met dergelijke opdrachten. Vaak hebben ze er geen goed systeem voor en weten niet goed hoe ze het moeten aanpakken. Ze raken verstrikt in de acties die nodig zijn, omdat er te veel mogelijk is. Ze weten niet goed welke boodschap en welke tools ze het beste kunnen gebruiken. Ze weten niet goed waar ze in moeten investeren en hoeveel geld ze hieraan kunnen besteden.

Ben jij ambitieus? Dan heb ik goed nieuws voor je. Ik kan je helpen. Lees hieronder hoe.

Victor Cijs



We bieden drie communicatietrainingen aan

1. Zes maandenprogramma voor marketeers 'Van wens naar van wanten'
2. Trainingsdag voor directieteams en marketingteams 'Marketingprioriteiten'
3. Mini-training voor marketeers en managers 'Meer verkopen met minder argumenten'

Hieronder lees je meer. Informatie aanvragen kan via victor@boodschapbureau.nl.

1. Zes maandenprogramma voor marketeers 'Van wens naar van wanten'

In dit zes maanden-trainingsprogramma voor marketing- en communicatieprofessionals leer je koopgedrag te sturen met inzichten uit de gedragspsychologie. Met volop ruimte voor krachtige creatie. 

Met meerdere bijeenkomsten, telefonisch overleg en begeleiding gedurende een half jaar.

Je gaat werken volgens een uitgedacht plan, zodat succes verzekerd is. Je hoeft dus niet meer te hopen op een goed resultaat, maar kunt hier zelf de regie in hebben. Er is heel veel kennis over beschikbaar en er zijn uitgedokterde manieren bekend. Je hoeft dus niet zelf het wiel uit te vinden. Ik ga jou die bestaande methodes leren.

De zes meest gemaakte fouten? Marketeers en ondernemers…

  1. Denken hard na over de productvoordelen, argumenten en technische aspecten. Maar vergeten aan te sluiten op de behoeftes van hun doelgroep.
  2. Vergeten te triggeren met de juiste woorden, wensen en worstelingen van hun doelgroep. Hebben het meteen over de oplossingen, doezelen zo hun publiek in slaap.
  3. Doen te weinig aan het motiveren van de potentiele klanten. Brengen ze niet in actie omdat ze hun reflexen, associaties en gewoonten niet prikkelen. 
  4. Staan niet stil bij de opbouw van een responssysteem, met giveaways, pre-lancering, opvolging, contact houden, tijdelijke mogelijkheden, schaarste creëren.
  5. Mailen wel maar hebben niet de juiste mensen op hun lijst. Ze willen te snel gaan en de opbouw van een goeie lijst overslaan. Of sturen alleen berichten als ze iets willen verkopen. Tussendoor sturen ze niks, blijven niet in contact…
  6. Hebben geen duidelijk stappenplan en beginnen meteen met korting weggeven.

De zes succesfactoren?

  1. Je hebt een goede naam, goede prijs voor jouw product en een duidelijke doelgroep en een ideale klant voor ogen.
  2. Je lost met jouw product een belangrijk én urgent probleem van je doelgroep op. Iets dat zo belangrijk voor je doelgroep is dat ze het de moeite waard vinden om erin te investeren.
  3. Je weet hoe je je potentiele kopers kunt triggeren, motiveren en hoe je hun koopdrempels weg kunt nemen.
  4. Jouw bedrijf is of jijzelf bent een autoriteit op je vakgebied en je profileert jezelf als een expert. 
  5. Je hebt een overtuigend verhaal rondom jezelf en je product. Liefst een verhaal waaruit blijkt hoe je persoonlijk bij dit onderwerp betrokken ben geraakt en wat je daarmee gedaan hebt. Zo word je een rolmodel voor je doelgroep. Dat geeft vertrouwen en geloofwaardigheid.
  6. Je hebt al een (beginnende) adressenlijst met de juiste doelgroep.

Indien gewenst geven we vooraf een geheimhoudingsverklaring af.

Interesse? Stuur een mail naar Victor Cijs. Dan neemt hij snel contact op. Je wordt later uitgenodigd voor een telefonisch informatiegesprek. En dan krijg je nadere informatie over het deelnametarief, opzet en wanneer de volgende cyclus precies van start gaat (najaar 2018).

2. Trainingsdag voor directieteams en marketingteams 'Marketingprioriteiten'

In één dag zetten we op een rijtje welke stappen jouw organisatie moet doorlopen en welke beslissingen nodig zijn. 

  1. Waarom mensen voor jouw product kiezen; en hoe je dat met communicatie kunt beïnvloeden. 
  2. De dagelijkse prioriteiten van jouw organisatie en jouw doelgroep; en hoe je ze bij elkaar brengt. 
  3. Hoe het koopproces van jouw publiek eruitziet, wat de belangrijkste concurrenten zijn en het verschil in aantrekkingskracht. En waar dat écht aan ligt. 
  4. De motivators en discriminators voor jouw product.
  5. Hoe je keuze- en koopgedrag kunt beïnvloeden. Hoe je triggert, motiveert en drempels verlaagt.
  6. Een praktisch stappenplan voor een (her)introductie van jouw product.

Is dit interessant voor jouw organisatie? Zet je hiermee jezelf en je collega’s op scherp? Is het nodig om focus aan te brengen en je doelgroep in actie te krijgen? 

De trainingsdag is besloten, met het oog op de vertrouwelijke marktgegevens die ter sprake kunnen komen. Indien gewenst geven we vooraf een geheimhoudingsverklaring af. De training vindt plaats op jouw kantoor of eventueel op een externe trainingslocatie tegen inkoopkosten. Vooraf houden we een telefonisch voorgesprek met elke participant. Maximaal zes deelnemers. 

Stuur een mail naar Victor Cijs. Dan neemt hij snel contact op. En plannen we een kennismaking om de specifieke situatie en behoefte van jouw organisatie te bespreken.

3. Mini-training voor marketeers en managers 'Meer verkopen met minder argumenten'

In slechts vier uur krijg je nieuwe inzichten om jouw omzet een knal vooruit te geven. Je gaat meer verkopen, meer leads genereren, meer aanmeldingen of deelnemers scoren en meer klanten maken. Je leert werken met de nieuwste inzichten uit de gedragswetenschap.

We nemen in deze sessie jouw marktsituatie als uitgangspunt.

We bespreken en passen toe:

  1. Het behaviour model van gedragswetenschapper B.J. Fogg (Stanford University)
  2. De werking van gedragsreflexen van Victor Lamme (Universiteit van Amsterdam)
  3. De buying circle van communicatiestrateeg Stephen King (J. Walter Thompson)
  4. Systeem 1 en 2 van psycholoog Daniel Kahneman (winnaar Nobelprijs voor de economie)
  5. Onontbeerlijke trucjes als seocontentstrategie en bloggen

De training vindt plaats in ons kantoor op het Java-eiland in Amsterdam (Tosaristraat 1). Voor lekkere koffie, broodjes en andere versnaperingen wordt gezorgd.

Vaste prijs: € 600 exclusief btw.

Elke mini-training is besloten, met het oog op de vertrouwelijke marktgegevens die ter sprake kunnen komen. Indien gewenst geven we vooraf een geheimhoudingsverklaring af.

De training is in principe voor één deelnemer. Tegen beperkte meerkosten kunnen twee of drie personen van één organisatie deelnemen. Inclusief telefonisch voorgesprek met elke participant.

Meld je aan via dit formulier. En ik stuur je drie voorstellen voor een datum.

Victor Cijs

Lees mijn e-boek ‘Oeps. Maakt jouw boodschap ook deze drie fatale fouten?’

Nieuwe inzichten waarmee je direct meer verkoopt.

  • Ik leg je hierin uit hoe je met communicatie je doelgroep wél in actie krijgt.
  • Met duidelijke aanwijzingen, voorbeelden en tips.
  • Aan de hand van de drie meest gemaakte fouten. Fatale fouten omdat ze de verkoop in de weg staan.

Victor Cijs

Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.