Communicatiestrategie

Meer omzet, meer transacties, meer deelnemers, meer klanten. Je wil meer. Hoe doe je dat? Misschien heb je al van alles geprobeerd. Je hebt ondervonden dat leuke creatieve concepten, een mooie website, opvallende commercials en traditionele advertenties vaak helemaal niet effectief zijn. Goede seo-teksten, displaybanners, Adwords, social media, content en video’s misschien wel sitebezoek opleveren maar meestal weinig extra verkoop... Herken je dat?

Hoe zou het zijn als je met reclame koopgedrag kon beïnvloeden? 

Nou, dat kan steeds beter. Gedragspsychologen en neurowetenschappers hebben de laatste vijftien jaar veel ontdekt over het gedrag van mensen en hoe je dat kunt sturen met slimme boodschappen. En meer omzet kunt scoren. Dat is de toekomst. Het kerninzicht is dat je communicatieboodschap niet om argumenten moet draaien, maar om menselijke reflexen, associaties en gewoonten. Je campagne moet triggeren, motiveren en koopdrempels verlagen.

Welk probleem lost jouw product op? 

In deze moderne tijd krijgen we veel communicatie op ons af. We zijn er goed in om het meeste ervan te negeren. Onze hersens zijn vooral gericht op vermijden van een mogelijk verlies. Raak je doelgroep daarom met het probleem dat jouw product oplost; niet met de kans, de oplossing of de beloning die het biedt. Daar begint het.

Mensen kiezen jouw product niet omdat het cool is. Maar omdat ze zich cool willen voelen. 

Ze drinken geen whisky omdat het mannelijk of stoer is - ze drinken het omdat ze zich mannelijk en stoer willen voelen. Ze kiezen niet voor een opleiding omdat het bekend staat als heel goed. Maar omdat ze zelf heel goed willen worden. Mensen kopen niet een Apple computer omdat ze waarderen dat dit merk gelooft dat mensen met passie de wereld kunnen veranderen. Ze kopen het omdat ze zichzelf als een van die mensen willen zien.

Wil je jouw merk een boost geven? Plan dan een strategiesessie.

Lees mijn e-boek ‘Oeps. Maakt jouw boodschap ook deze drie fatale fouten?’

Nieuwe inzichten waarmee je direct meer verkoopt.

  • Ik leg je hierin uit hoe je met communicatie je doelgroep wél in actie krijgt.
  • Met duidelijke aanwijzingen, voorbeelden en tips.
  • Aan de hand van de drie meest gemaakte fouten. Fatale fouten omdat ze de verkoop in de weg staan.

Victor Cijs

Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.