Creatieve ideeën

Wil je koopgedrag beïnvloeden, dan moet je meer doen dan creatief opvallen. Je campagne moet triggeren, motiveren én koopdrempels verlagen.

Hoe werkt dat? 

 

1. Triggeren

Je krijgt de aandacht als je de verwachtingen, zorgen en woorden van je doelgroep spiegelt. Zowel inhoudelijk, de beelden en de teksten.

 

2. Motiveren 

Motivatie kun je zien als de energie om in actie te komen. Een motiverende boodschap zet je publiek aan tot een actie.

Reflexen of oerdriften zijn de sterkste oorzaak-gevolg-koppelingen in de hersenen. Mensen denken graag dat ze rationeel handelen. In werkelijkheid wordt hun brein grotendeels bestuurd met snelle reflexen. Als mensen bewust gaan nadenken, worden ze langzaam.


De zes belangrijkste reflexen

 

 

3. Drempels verlagen

De koopstappen vergemakkelijken, van de oriëntatie tot de betaling, is uiterst effectief. Er zijn zes drempels die je kunt verlagen:

  • Tijd: hoelang een handeling duurt
  • Geld: hoeveel het kost om een bepaalde actie te ondernemen
  • Fysieke inspanning: de lichamelijke moeite die voor de actie nodig is
  • Mentale inspanning: de benodigde (tegen)natuurlijke, emotionele en verstandelijke actie
  • Afwijking van de sociale norm: in welke mate de actie geaccepteerd wordt door anderen
  • Routine: in welke mate de actie past bij gewoontes, of die juist ontwricht

 

Download mijn e-book Verleiden.
Dé formule om je doelgroep te verleiden met je website en campagne.

Net als de directeuren, marketeers en andere communicatiemakers die je voorgingen, vind jij hier nieuwe inzichten:

  • Je krijgt een beter begrip van hoe mensen tot keuzes komen
  • Hoe je die keuzes kunt beïnvloeden
  • En hoe je jouw doelgroep sneller in actie kunt krijgen.

Victor Cijs

Je e-mailadres is 100% veilig bij ons. We zullen ze nooit aan derden verstrekken. We gaan je ook niet spammen. En je zit nergens aan vast.